Zoom


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6244 reseñas (4,5/5)
 

Zoom is a cloud-based video conferencing software solution that allows organizations in the educational, financial, health care, and government sectors to conduct virtual meetings and collaborate in real-time using integrated communication tools. Users can utilize HD video and audio to virtually communicate with meeting participants in any video call. Features include unlimited voice and video conferencing, screen sharing, messaging, video webinars, virtual workspaces, and more.

With Zoom's built-in collaboration tool, employees can share their screen and interact during any online meeting. Zoom's video conferencing platform allows users to host unlimited meetings using a free plan. With Zoom's pro plan, users have access to basic conferencing features, user management, admin controls, reporting, a custom personal meeting ID, and cloud recording. All meetings, passwords, and other data are encrypted end-to-end in the system. 

Any Zoom user has the option to utilize virtual backgrounds to create a meeting-ready setting. Users can also track attendee engagement with an attendance indicator feature. Engagement can be improved with polls and Q/A sessions. Zoom makes it easier for users to schedule and kick-off any online meeting by syncing a Zoom account with Outlook, Gmail, or iCal calendars.

Zoom's app, Zoom Cloud Meetings, is available for any iOS and Android mobile device.

 

Zoom - Zoom Video Conferencing
 
  • Zoom - Zoom Video Conferencing
    Zoom Video Conferencing
  • Zoom - Zoom Chat
    Zoom Chat
  • Zoom - Zoom Meetings
    Zoom Meetings
  • Zoom - Zoom Phone
    Zoom Phone
  • Zoom - Zoom Contact
    Zoom Contact
  • Zoom -
Sistemas operativos compatibles:
Linux, Navegador web (independiente de SO), Windows 10

6244 reseñas sobre Zoom

 

Usuario verificado Especialidad: Dispositivos médicos Número de empleados:  501-1000 empleados Número de empleados:  501-1000 empleados

12/6/2020

12/6/2020

Fuente de la reseña: Capterra

Zoom

Facilidad de uso

 

Funcionalidad

 

Calidad del producto

 

Relación calidad-precio

 

Asistencia al cliente

 

Facilidad de uso
Facilidad de uso
Funcionalidad
Funcionalidad
Relación calidad-precio
Valor
Asistencia

Nos ha permitido la formación de usuarios mediante conferencia en la nube, colaboración y realización de reuniones de forma remota.

Puntos a favor

Es fácil de utilizar, cuenta con herramientas para mejorar la interacción entre los usuarios, poca pérdida de transmisión.

Puntos en contra

Los paquetes básicos son muy limitados, hasta hace poco tenía problemas serios de seguridad lo cual hizo perdiera seriedad el uso del sistema.

Emerson K. Especialidad: Entretenimiento Número de empleados:  2-10 empleados Número de empleados:  2-10 empleados

18/8/2020

18/8/2020

Fuente de la reseña: Capterra

Solucion facil a las reuniones online

Facilidad de uso

 

Funcionalidad

 

Calidad del producto

 

Relación calidad-precio

 

Facilidad de uso
Facilidad de uso
Funcionalidad
Funcionalidad
Relación calidad-precio
Valor

es la plataforma mas reconocida y estable hasta el momento, la recomiendo por encima de su competencia

Puntos a favor

Se puede usar la pizarra entre multiples usuario subida de archivos, guardar presentaciones, alta cantidad de personas por sesion (varia dependiendo del plan), estable aun cuando la conexion de internet sea baja, practica y facil para todos los usuarios.

Puntos en contra

No puedes personalizar el diseño, tendrás el logo de Zoom como marca de agua siempre que hagas un envivo para otra plataforma, falta de personalizacion de banners moviles y estaticos. Dependendiendo del dispositivo puede ser pesado para la memoria.

Alan R. Especialidad: Deportes Número de empleados:  Trabajador autónomo Número de empleados:  Trabajador autónomo

20/7/2020

20/7/2020

Fuente de la reseña: Capterra

Zoom

Facilidad de uso

 

Funcionalidad

 

Calidad del producto

 

Relación calidad-precio

 

Asistencia al cliente

 

Facilidad de uso
Facilidad de uso
Funcionalidad
Funcionalidad
Relación calidad-precio
Valor
Asistencia

Doy clases de Taekwon-Do todos los días mediante esta aplicación, es realmente útil.

Puntos a favor

Lo que mas me ha gustado es la facilidad para manejarlo, y ha dado inicio a una nueva era de comunicación.

Puntos en contra

Precio muy elevado en los paquetes premium.

Cesar C. Especialidad: Traducción y localización Número de empleados:  2-10 empleados Número de empleados:  2-10 empleados

2/4/2020

2/4/2020

Fuente de la reseña: Capterra

Videoconferencia

Facilidad de uso

 

Funcionalidad

 

Calidad del producto

 

Relación calidad-precio

 

Facilidad de uso
Facilidad de uso
Funcionalidad
Funcionalidad
Relación calidad-precio
Valor

Puedes hacer videoconferencias con una o mas personal simultaneamente

Puntos a favor

Es una herramienta muy funcional y necesaria para teletrabajo ya que permite hacer videoconferencia y llamadas entre uno o mas personas al mismo tiempo

Puntos en contra

Recopila mucha información que en lo personal pienso que no es necesaria para poder usar el programa en determinado momento. Envía mucha información a facebook, incluso si no tienes una cuenta en dichoa red social

Amber elizabeth M. Especialidad: Servicios para el consumidor Número de empleados:  2-10 empleados Número de empleados:  2-10 empleados

20/7/2019

20/7/2019

Fuente de la reseña: Capterra

Great for people that use technology, hard for some older folks

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Facilidad de uso

 

Funcionalidad

 

Calidad del producto

 

Relación calidad-precio

 

Facilidad de uso
Facilidad de uso
Funcionalidad
Funcionalidad
Relación calidad-precio
Valor

While we survived on the free platform for a long while at one point, I wouldn't hesitate to recommend the paid version to others as the features really add a lot of robustness. Any business that hasn't caught on to video chats can try this product for free and learn what they are missing!

Puntos a favor

Because you can combine phone and video options, there's virtually no reason people can't join your meeting virtually!

At two companies where we've used this software, we've been able to have remote meetings, schedule calls for clients, and woo investors. And this was before we were on the subscribed plan!

Zoom's free version (requires download on your phone) is awesome for doing a video chat with clients or even as a prelim interview for new employee candidates. Because the software is free, or access on a computer is a breeze, you can video chat with people that may not have iphone, skype or whatever else that generally requires an account.

Puntos en contra

In reality, the problems were probably more likely user error than Zoom's fault, I would love to see a way for Zoom to notify the participants that one of the feeds is frozen or glitching. I know this likely has a lot more to do with the streaming connection of the person on the line. However, if Zoom were able to indicate that one person's feed was frozen through detecting no new data, the other participants might have a better chance to pause the conversation if necessary. Without the notification, people will continue talking and eventually have to backtrack using more time than necessary.

The second "Con" is that well, if you need to connect with an older generation, you might want to coach them through this in advance. We've had some delays in getting meetings started, issues with microphones on computers not connecting, and people that will call in AND connect to video --- hello, feedback noise!