Resumen de opiniones de usuarios

Sobre Aircall

Aircall is a cloud-based business phone and call center system that helps manage and streamline customer support and sales engagement operations. Designed for offices and teams in remote areas, it enables users to integrate the...

Saber más

Evaluaciones de función

Relación calidad-precio
4,1
Funciones
4,1
Facilidad de uso
4,5
Asistencia al cliente
4,2

Consulta las opiniones sobre Aircall

308 de 308 opiniones
Filtrar por:
nelia
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 15/9/2022

es una buena herramienta y se escucha muy bien

es la primera vez que lo utilice en telemarketing pero funciona muy bien y no falla

Puntos a favor

muy intuitivo y facil de usar,filtra muy bien los caracteres a buscar

Desventajas

alguna actualizacion que cambia y funciona de otra manera, pero facil

Respuesta de Aircall

Hi Nelia, thank you for sharing! We're glad that you're having such a positive experience on Aircall. Keep up the good work! - Cheers, Max from Aircall

Respondido el 21/9/2022
Ana
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 11/3/2022

Una muy buena opción para comunicarse

Puntos a favor

AirCall es una herramienta muy útil para comunicarte con los compañeros de trabajo siempre que ejerzas tu puesto laboral de manera remota. Lo suelo usar diariamente y funciona bastante bien, tiene actualizaciones que van mejorando el sistema y dando solución a los posibles errores que puedan surgir.
Además, su equipo suele lanzar Webinars donde puedes conocer más sobre este software así como descubrir las nuevas opciones y actualizaciones que van introduciendo.

Desventajas

Por citar algún punto negativo de este software, diría que a veces la conexión con internet no se realiza correctamente, impidiendo contestar alguna llamada o que esta se termine cortando. Pero en general, siempre suele funcionar a la perfección.

Respuesta de Aircall

Hi Ana,

Thank you for taking the time to leave us a review! We're so happy to hear you are enjoying our webinars. Regarding internet connectivity, we understand the importance of call quality and so our teams put together a guide for network requirements and recommendations (see below). If you need additional assistance, please contact our Customer Care Team, and we'll be happy to help!

https://help.aircall.io/en/articles/3819471-network-requirements-and-recommendations

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 14/3/2022
Maria
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 27/1/2022

Aircall es super recomendable

Puntos a favor

es una forma muy ágil de gestionar llamadas, atención al cliente . Informes completos e historial sencillo de las llamadas

Desventajas

ES muy importante para mi trabajar con este software

Respuesta de Aircall

Hi Maria,

Thank you for sharing your positive feedback with us! It makes our day to hear when our Aircall customers are happy.

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 31/1/2022

Las mejores alternativas a Aircall

Raquel
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
4
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

5
Publicado el 11/3/2022

Buena herramienta de trabajo

Es una herramienta que uso a diario y me facilita el trabajo

Puntos a favor

La facilidad y buena calidad de las llamadas

Desventajas

Me gustaría algun tipo de filtro para poder organizar el tipo de llamadas y poder recibir solo las que yo hago

Respuesta de Aircall

Hi Raquel,

Thank you for your 5-star review! Regarding your filter request, I have great news. Check out the article below to learn more on searching & filtering calls in the Aircall phone.

https://help.aircall.io/en/articles/3819535-searching-filtering-calls-in-the-aircall-phone

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 14/3/2022
José
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
No disponible

5
Publicado el 11/3/2022

Buena aplicación

Me gusta mucho la facilidad con la que puedo contactar con otras personas por diferentes razones, la posibilidad de escuchar las grabaciones por si se te olvidó algo, sinceramente es muy fácil de usar y hace mi trabajo más efectivo.

Puntos a favor

Me gusta mucho la facilidad de uso de la aplicación, la posibilidad que tiene de escuchar las grabaciones de las llamadas realizadas, además te permite etiquetar las llamadas según la gestión realizada.

Desventajas

No hay algo que no me agrade, por decir algo podría ser que siempre hay que valorar la calidad de las llamadas al finalizarlas, pero en general es muy buena aplicación.

Respuesta de Aircall

Hi Jose,

Thank you for your Aircall review! We appreciate customers like you. If you ever need assistance, please don't hesitate to reach out.

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 14/3/2022
Belén
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
4
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

5
Publicado el 7/3/2022

Muy buena herramienta de trabajo

Muy contenta con el servicio de Aircall en mi día a día en el trabajo

Puntos a favor

Se escucha muy claro y bien sin ningún tipo de incidencia cuando se comienza una llamada

Desventajas

A veces se queda bloqueado por unos minutos

Respuesta de Aircall

Hi Belén, thank you for sharing! Glad to hear you're running into minimal issues. If that ever changes, you know where to find us! - Max from Aircall

Respondido el 8/3/2022
Carmen María
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 7/3/2022

Excelente

Puntos a favor

Me ayuda mucho en mi trabajo que las llamadas se queden grabadas. Buena calidad de sonido

Desventajas

La verdad que no tengo queja de Aircall, me facilita mi día a día en el trabajo

Respuesta de Aircall

Hola Carmen María,

¡Gracias por sus comentarios! Nos encanta saber que Aircall te ayuda con su trabajo cada dia :)

-Leslie de Aircall

Respondido el 8/3/2022
Manuel
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 30/4/2021

Gran decisión el cambio a Aircall

Puntos a favor

Calidad de servicio.
Facilidad de uso, configuración y despliegue.
Soporte

Desventajas

Prepago de la factura, lo que nos obliga a pagar antes de usar

estefania
  • Sector: Logística y cadena de suministro
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 7/3/2022

aircall para trabajar herramienta del dia a dia

beneficio de rapidez a la hora de llamar.

Puntos a favor

facil, una herramienta para usar a diario facilmente y sin problemas, Perfecto para teletrabajo

Desventajas

las actualizacion a veces suelen interrumpir las llamadas

Raquel
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
3
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

3
Publicado el 14/3/2022

Herramienta de ayuda

Buena experiencia y me ayuda mucho en mis tareas diarias

Puntos a favor

Es muy fácil de utilizar y de instalar en el PC, las actualizaciones son sencillas.

Desventajas

Me gustaría que tuviera la agenda fuera automática, que se pudieran organizar las llamadas y suelo tener problemas de audio

Respuesta de Aircall

Hi Raquel, thank you for sharing your feedback. We're happy to hear that your experience has been a seamless one. Of course, we know there are areas we can improve and calendar management is certainly one of them. We have this feature under development, so hopefully you won't have to wait much longer. If you ever experience audio problems that aren't related to your network connection, please submit a ticket for us to resolve this for you at support.aircall.io. - Best, Max from Aircall

Respondido el 18/3/2022
Annya
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 22/6/2022

La mejor para trabajar en remoto

Puntos a favor

Hace muy facil y dinámico el trabajo. es una app muy intuitiva que facilita la trazabilidad de los procesos.

Desventajas

Es facil de usar, practica y siempre lista

Respuesta de Aircall

Hi Annya, thank you for reaching out! We are pleased to hear that you're making good use of Aircall remotely. This is a major benefit of using our solution! If you ever need extra help, please don't hesitate to reach out. Cheers! - Max from Aircall

Respondido el 23/6/2022
María
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
4
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

5
Publicado el 16/11/2021

Aconsejable 100

Puntos a favor

Facilidad, sencillez, datos fiables. Me permite tener controlada la información y hacer seguimiento de las gestiones

Desventajas

Muy util en mi día a día, me facilita el trabajo

Respuesta de Aircall

Hi Maria,

Thanks for sharing your thoughts on our software! We appreciate hearing from you and are thrilled to hear that you're enjoying Aircall. Great news!

Cheers,
Max from Aircall

Respondido el 29/11/2021
Alba
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 21/6/2022

Uso diario aircall

A diario uso Aircall en mi trabajo, es muy fácil e intuitivo

Puntos a favor

Lo mejor de Aircall es su facilidad de uso, la calidad de la llamada y grabaciones

Desventajas

El ajuste del audio, debería ser más accesible la opción de modificar la salida de audio

Respuesta de Aircall

Hi Alba, thank you for sharing your review. We appreciate your feedback! - Cheers, Max from Aircall

Respondido el 23/6/2022
oscar
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 20/11/2021

reseña

lo ocupo a diario en mi trabajo, la mejor

Puntos a favor

es muy ágil y fácil de usar , la mejor opciones

Desventajas

todo me gustó, es la mejor opciones , muy facil de usar

Respuesta de Aircall

Hi Oscar,

Thanks for sharing! We think you're the best too ;)

Have a nice day.

Cheers,
Max from Aircall

Respondido el 29/11/2021
Yolanda
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 7/3/2022

Aircallidad

Puntos a favor

Rapidez , eficacia y buena calidad, no es un software que me cause problemas, estoy bastante contenta por trabajar con este sistema.

Desventajas

No tengo contras para este software, la verdad que solo una vez se quedó pillado el sistema, pero nunca me ha dado problemas en todos estos meses que lo llevo utilizando.

Respuesta de Aircall

Thank you Yolanda! We're glad you're having a good time using Aircall. Aircalidad is a new one for us, we're going to start using it ;) - Max from Aircall

Respondido el 8/3/2022
Jisselle
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
4
Funciones
5
Facilidad de uso
4
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 6/6/2022

I love AirCall, been using it for over four years now!

I've used this for over four years and introduced it at companies I've worked and consulted with. It's easy to use, low price, and the features are top-notch.

Puntos a favor

AirCall is very user-friendly and easy to deploy. The dashboard is very streamlined, and it's easy to set up additional features like IVR. The Call Monitoring feature is critical. It is really helpful with Sales, Retention, and Account Management. Helps me to hear exactly what's happening on the call, so that I can train my team members, and help them hone specific pitches.

Desventajas

I have no complaints, it's the best VOIP service I've used.

Respuesta de Aircall

Hi Jisselle, thank you so much for your lovely review. We are so happy to hear that you're having a great experience with Aircall. If there's ever anything you need help with, please don't hesitate to ask us. Cheers! - Max from Aircall

Respondido el 7/6/2022
Alexandre
  • Sector: Artículos de lujo y joyería
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

4
Publicado el 2/5/2021

Easy to use

Puntos a favor

Hi,
My team and I are using daily the softwre Aircall to manage our customers calls and requests.
Implementing the soft was really easy. Aircall is very easy to use with a friendly interface. Any newcomer to our team is able to know all about the use within a day.

Desventajas

Not so much :) The price of the soft is probably to high for very small and small companies.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razones para cambiar a Aircall

Some of our collaborators already know how to use Aircall.
Nessim
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

4
Publicado el 16/9/2022

Great Tool for VoIP

Puntos a favor

- Easy to use
- Easy to setup
- Mobile apps
- Desktop apps
- Easy to buy new numbers
- Easy to add new users
- Fast customer success

Desventajas

Sometimes the lines are not stable and it's not working.
As we are using it on a daily basis, it can be an inconvenient. It is happening just from time to time so it's ok for now.

Respuesta de Aircall

Hi Nessim, thank you for taking the time to share your feedback! We're glad you're making good use of our PowerDialer feature. We hope it's helping you save a lot of time! If you encounter call quality issues in the future, we've compiled these tips to help you: https://view.highspot.com/viewer/62b22b0ce798461b468f5c29. - Best, Max from Aircall

Respondido el 21/9/2022
ingrid
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
3
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
3

3
Publicado el 8/9/2022

Aircall

It is easier and quicker to use, fairly efficient, a bit confusing when using with Gorgias as seems to make multiple tickets. sound quality isn't great.

Puntos a favor

I love that it tells you what timezone the person you are about to call is in, and what time it is there.
The app interface is easy to use, it is much simpler than others I have used. with less button to press to get places, and everything in one place.

Desventajas

the quality of the calls is not great. I'd say the calls are crackly at some point in a call most of the time, and gets to the point that I have to hang up and re-call a person frequently

Respuesta de Aircall

Hi Ingrid,

Thank you for taking the time to share your Aircall experience with us! We're delighted to hear you are enjoying some of our favorite features. Regarding quality, we want to ensure you have the best set-up! In case helpful, I'm sharing a link to a guide below on our Network Requirements and Recommendations. Please don't hesitate to reach out to our Customer Care Team for additional technical assistance via support.aircall.io.

(help.aircall.io/en/articles/3819471-network-requirements-and-recommendations)

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 16/9/2022
Karan
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
3
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

5
Publicado el 31/8/2022

Aircall has saved us an insane amount of time handling customer calls!

Great platform to use if you have an in-house sales team selling & interacting with customers across the globe.

Puntos a favor

The ease of use with Aircall has helped us move from regular phone calls (across multiple devices) to handling everything on a platform.
Helped us keep track of every call and the notes for us to refer back to in times of need. The recording quality is incredible, we leverage this for our internal training and audit activities.

The CRM integrations provided are top-notch and save a lot of time for every user.

Desventajas

The pricing is on the higher side compared to the rest of the tools that offer similar features.
The mobile app is not as user-friendly as the web app, there is a lot of scope for improvement.

Respuesta de Aircall

Hi Karan, thank you so much for your review! We're glad you're enjoying our notes, recording, and CRM sync features. Our mobile app will only get better as we have some of our best developers working hard on improvement projects as we speak! If you see room for improvement, please don't hesitate to let your account manager know. Cheers! - Max from Aircall

Respondido el 8/9/2022
Usuario verificado
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
4
Facilidad de uso
4
Asistencia al cliente
No disponible

4
Publicado el 27/5/2022

A companion for remote job

I do not see myself using another software. It has some flaws but Aircall is definitely my first choice. Its features keep on being improved, the team seems to be very feedback oriented. I am satisfied and looking forward to the next big feature release !

Puntos a favor

The ability to call from any country and centralizing the contacts with links to our database. It makes remote job easy and. There are even tools to troubleshoot connection issue and know nmthe source of any quality issue !
I love the sms tool available for France and UK, it is very handy for reaching busy customers

Desventajas

The reporting is not deep unless you pay higher membership. Depending on the company's need it is not that overpriced.
There is no way to have your SMS saved if someone calls you in the middle of your typing and you receive notification for every single sms coming in even though you did not send the sms without the possibility to assign it... Lots of improvement could be done there in my opinion (tags, search for users...)

Respuesta de Aircall

Hi there,

Thank you so much for your detailed Aircall review! We value your feedback and are so happy to hear how helpful Aircall has been while working remotely. We are continuously adding new product features and updates to make sure you have the best experience. To stay up-to-date with the latest news, check out the link below:

https://help.aircall.io/en/articles/3819519-news-updates

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 31/5/2022
Jonny
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
3
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
4

4
Publicado el 8/9/2022

Lackluster

Puntos a favor

The product is easy to use, and the setup was very easy.

Desventajas

There seem to be constant issues with the platform. We experience technology issues at least once a week.

Respuesta de Aircall

Hi Jonny,

Thanks for sharing your feedback with us! We're so happy to hear you are enjoying the ease of use of the product. Regarding the issues, if you ever need technical assistance, please send our team more details via support.aircall.io.

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 16/9/2022
Hilda
  • Sector: Organización de eventos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
2
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
5

5
Publicado el 22/8/2022

Aircall Customer experience

Aircall staff is extremely easy to approach, from the implementation staff to the support staff

Puntos a favor

Extremely easy to implement, the implementation staff was very helpful and answered all questions on a timely manner.

Desventajas

Only admins are able to see call stats.

Respuesta de Aircall

Hi Hilda,

Thank you for taking the time to share your Aircall feedback with us! We're so happy to hear that your onboarding experience met your expectations and you are enjoying the tool so far. We look forward to continuing to support your teams!

- Leslie from Aircall

Respondido el 26/8/2022
Janusz
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
No disponible
Funciones
4
Facilidad de uso
5
Asistencia al cliente
No disponible

4
Publicado el 26/8/2022

Aircall works fine, but would not be my first choice for VoIP provider

Puntos a favor

The application has a very nice and intuitive layout.

Desventajas

When you save a contact, it is not visible on the list of the contacts. You need to start writing their name to access it.

Respuesta de Aircall

Hi Janusz, thank you for leaving your honest feedback. We'd love to see how we can improve your experience. The issue you mentioned about your contacts not showing up properly should not be happening. If you haven't already, can you please contact our support team at support.aircall.io, so that we can help you troubleshoot? - Best, Max from Aircall

Respondido el 6/9/2022
Mario Martín
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión
Relación calidad-precio
5
Funciones
5
Facilidad de uso
4
Asistencia al cliente
5

4
Publicado el 2/4/2022

Improve the efficiency of the call center's day-to-day operations.

We can now see how many incoming calls we are receiving, which helps us estimate how many resources need to be allocated to a given workflow at any given time thanks to Aircall. We were also able to see what the crew was doing at all times so that we could keep track of everything.

Puntos a favor

Aircall helps us to streamline our call center operations, reduce the amount of time we spend on administrative tasks, and increase our overall managerial capacity. Easy to navigate thanks to everything being clearly labeled. As a large team's Planning Manager, it's important to me to know how to maximize the efficiency of our team members' phone calls, and I appreciate learning how to do so with the tools available to me. I appreciate Aircall's ability to keep calls in the cloud, as well as its various options for quickly returning and tracking conversations, both of which can be accomplished via the many third-party apps with which it integrates. I especially appreciate Aircall's dashboards, which provide us with all the information we need. I also appreciate how convenient the "click to call" feature is.

Desventajas

There isn't much to say, as Aircall is accurate and the user must have sufficient training to use the system effectively, other than that I find it difficult to set up all the tools on the monitoring page which I understand, but I don't need that because I have to monitor many teams at the same time.

Respuesta de Aircall

Hi Mario,

Thank you for taking the time to leave us a detailed review. We appreciate your feedback and are delighted to hear how the tool is helping to facilitate your role as the Planning Manager. If you have any questions regarding the monitoring page, please don't hesitate to contact your dedicated Customer Success Manager or our Customer Care Team via https://support.aircall.io/.

Best,
Leslie from Aircall

Respondido el 8/4/2022
308 opiniones